Medewerkers

Niels Overeem

“Wij helpen ondernemers om out-of-the box te denken en voegen nieuwe perspectieven toe.”

“Betrokken en toegankelijk: we zijn er trots op dat veel klanten ons zo beschrijven. Als team zijn we heel open in onze communicatie. Onze medewerkers hebben allemaal hun eigen klanten en daardoor weten zij goed wat er binnen een bedrijf speelt. In de taakverdeling tussen Mark en mij legt hij meer het accent op de acquisitie en richt ik me ook op de interne organisatie. De service aan de klant begint immers bij de service aan collega’s. We hebben een team dat goed op elkaar is ingespeeld en waarin iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. We denken met elkaar mee, zoals we ook onze klanten verder helpen.”

Mark van Dongen

“Transparantie en veel persoonlijke aandacht: onze klanten zijn geen nummers.”

“In 2010 zijn Niels en ik Ovendo gestart, omdat we het simpelweg beter wilden doen dan de rest. We baseerden dit bedrijf op twee pijlers: transparantie en persoonlijke aandacht. Nog steeds werken we met modules en vaste prijsafspraken, zodat klanten precies weten waar zij aan toe zijn. Ze weten dat ze ons altijd kunnen bellen, ook ’s avonds en in het weekend. Wij staan klaar om hun vragen te beantwoorden en hun problemen op te lossen. Door de cijfers goed te ‘lezen’, helpen wij onze klanten om meer te renderen en beter te ondernemen. Dat blijft onze passie en dus ook onze toegevoegde waarde.”

 

Petra Keunen

“Ik krijg hier de verantwoordelijkheid voor klanten en de ruimte voor groei.”

“Boekhouden heeft mij altijd gelegen. Na de HEAO ben ik werkzaam geweest als interim administrateur, en daarna heb ik zowel de administratie van een commerciële holding gevoerd als van een ideële stichting. Die diversiteit vind ik leuk en belangrijk, omdat zij ruimte schept voor groei. Bij Ovendo vind ik die afwisseling in mijn eigen klantenkring, waarin ondernemers uit verschillende branches vertegenwoordigd zijn. Ik probeer mij aan te passen aan hoe zij werken en met hen mee te denken over hoe het nog beter kan. De kunst is om de administratie zo goed te lezen dat je de klant echt van dienst kunt zijn.

Fred Hockx

“Kennis delen met klanten én collega’s: die combinatie past mij precies.”

“Al zo’n 35 jaar werk ik in de accountancy, en dan met name in het MKB-segment. Ik heb kort gewerkt bij een groot kantoor, maar daar had je drie handtekeningen nodig voor je een fax mocht versturen, en ik ben meer van de korte lijnen. Het leukste werk vind ik het samenstellen van de eindejaarcijfers en belastingaangiften, omdat je dan alle ins en outs van de klant leert kennen. Je bouwt daardoor ook een vertrouwensrelatie met elkaar op. Verder zoek ik graag de verbinding met collega’s. Bij Ovendo begeleid ik jonge mensen die het cijfermatige werk net zo leuk vinden als ik. Op mijn beurt kan ik veel van hen leren over digitale processen, want wat dat betreft ben ik meer van de oude stempel. Die wederkerigheid, die vind ik prettig in deze baan.”

Miriam de Graaf

“Geen dag is hetzelfde en die afwisseling maakt deze baan zo leuk, zeker in dit team.”

“Ik ben jaren thuis gebleven bij de kinderen, maar deze gecombineerde functie van receptioniste en financieel medewerker sprak me direct aan. De kans om hier aan de slag te gaan heb ik met beide handen aangegrepen. Mijn gebrek aan ervaring werd gecompenseerd door het geduld van mijn collega’s, die altijd bereid zijn om zaken toe te lichten of uit te leggen. Daardoor heb ik in korte tijd enorm veel geleerd. Ik ben het aanspreekpunt voor bezoekers, handel het telefoonverkeer af en heb allerlei organisatorische taken. Voor de overige 70% van mijn tijd help ik met de salarisadministratie en boek ik administraties in voor klanten. Die afwisseling vind ik geweldig, en ook dat ik onderdeel ben van een hecht team in een dynamische organisatie.”

Kaikee Cheung

“Het gaat erom dat je ziet wat er met de cijfers gebeurt, dat je het verhaal erachter herkent.”

“Dit is mijn eerste baan en ik prijs mijzelf gelukkig dat ik meteen in zo’n hecht team ben beland. Iedere dag ga ik met plezier naar mijn werk, omdat ik steeds weer nieuwe dingen tegenkom. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd, maar in de praktijk heb ik weinig aan de theorieën en modellen die je daar leert. Mijn echte passie ligt bij de cijfers, omdat die me vertellen waar de ondernemer mee bezig is. Bij Ovendo zijn we erop gericht om bedrijven meer inzicht te geven en beter te maken. Dat doe ik nu nog vooral aan de uitvoerende kant van de administratie, maar ik hoop steeds meer op te schuiven naar advies en controle.”

 

Jolanda van Vliet

“Het is leuk om te zien wat er allemaal speelt binnen ons bedrijf. Ik ben hier echt op mijn plek.”

“Ik doe de eigen administratie van Ovendo. Ik factureer onze klanten en ben ook verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Het contact met klanten maakt dit werk zo afwisselend. Als iemand even krap bij kas zit, probeer ik een regeling te treffen die ons beiden duidelijkheid verschaft. Heldere afspraken zijn nu eenmaal nodig om de relatie goed te houden. Voordat ik hier aan de slag ging, heb ik 24 jaar in het casino gewerkt. In het begin was ik niet gewend om stil te zitten en naar mijn computer te staren, maar inmiddels ben ik hier prima op mijn plek. Ik heb een zelfstandige rol met veel vrijheid en vind het ontzettend leuk om samen aan ons bedrijf te bouwen.”

Christa Hoogeveen

“Een administratie die netjes en verzorgd is, en waar alles goed loopt: daar doe ik het voor.”

“In 2011 ben ik via het uitzendbureau in deze baan gerold en ik heb er nooit spijt van gehad. Ik werkte in de gehandicaptenzorg, maar wilde een andere richting uit. Dit past bij mij veel beter. Ik vind het prettig om de administratie goed bij te werken en zo voor onze klanten een vast aanspreekpunt te zijn. Als ze me dan bedanken voor mijn opmerkzaamheid, bijvoorbeeld voor een betaling die niet op tijd binnenkomt, is mijn dag weer goed. Ovendo is een platte organisatie, met korte lijnen en een gezellig team. Er is altijd ruimte om elkaar iets te vragen en daardoor heb ik op de werkvloer al heel veel bijgeleerd. Wat mij betreft blijf ik hier nog jaren werken.”

Linda Paauwe

“Ik werk veel op locatie en daardoor bouw je snel een persoonlijke band op met klanten.”

“Als financieel medewerker bij Ovendo ben je ook relatiebeheerder. Ik bedien zo’n 25 klanten in diverse sectoren, voor wie ik bijvoorbeeld de administratie voer, de Btw-aangiften doe en de jaarrekening opstel. Zo’n twee dagen per week werk ik op locatie en daardoor krijg je echt feeling met het bedrijf. Ik kan me vrij snel aanpassen aan de werksfeer. Doordat ik precies weet wat er speelt, kan ik onze klanten goed helpen en hoeven zij zich daarover in ieder geval niet druk te maken. Die voortdurende omschakeling houdt het werk uitdagend; ik voel me nooit te oud om te leren.”

Peter Diepeveen

“Voor de salarisadministratie heb je per definitie contact met mensen. Dat verveelt nooit.”

“Als salarisadministrateur ben je een direct aanspreekpunt voor de directie. Tegenwoordig weten medewerkers heel goed van elkaar wat er speelt, dus je moet de verloning dusdanig bewaken dat er nooit scheve gezichten ontstaan. Vanwege de toegenomen digitalisering besteed ik steeds minder tijd aan de verwerking en steeds meer aan advies. Ik ben ook het aanspreekpunt voor de Belastingdienst, bijvoorbeeld bij beslagleggingen. Vanwege de goede relatie komen we snel tot goede afspraken, ook omdat wij onze klanten op het hart drukken om zich daar strikt aan te houden. Bij Ovendo denk je misschien aan cijfers, maar we zijn vooral van het mensenwerk.”

Amy Zuurmond

In de praktijk leer ik hier zoveel sneller en effectiever.”

“Na een mbo-opleiding tot assistent accountancy en een propedeuse van de hbo-vervolgopleiding, wilde ik liever gaan werken. Als je studeert krijg je ook vakken die minder aansluiten op de realiteit, ik merk dat ik in de praktijk veel sneller leer. Mijn baan bij Ovendo bestaat voor de helft uit het voeren van financiële administraties en voor de andere helft uit de salarisadministratie. Ik heb daarvoor een aanvullende opleiding mogen volgen en die uitdaging bevalt me goed. Ik vind het leuk om administraties te digitaliseren en om klanten daarin mee te nemen. In de communicatie met hen kan ik nog wel groeien, die kans krijg ik hier ook. Mijn inwerkperiode werd helaas erg gekleurd door de coronacrisis, maar nu er meer contact is met collega’s ben ik echt op mijn plek.”

Zayenne de Water

Ik ben echt een mens van de praktijk, daar leer ik het meest van.”

“Ik ben direct na school gaan werken en heb eigenlijk altijd administratieve functies vervuld. Ik hou gewoon van cijfers. Mensen noemen mij een Pietje Precies, omdat ik het heerlijk vind om alles op te schonen en daarna ook netjes te houden. Voorheen deed ik ofwel alleen de debiteuren, ofwel alleen de crediteurenadministratie. Ik wilde me breder en op meer vlakken bekwamen en die kans krijg ik hier bij Ovendo. Om het financiële totaalplaatje te leren doorgronden, word ik goed begeleid door ervaren collega’s. Dat is voor mij heel belangrijk, dat ik me verder kan ontwikkelen. Ik moet misschien nog veel leren, maar ik heb de inzet en de motivatie om daarin te slagen.”