Medewerkers

Niels Overeem

novereem@ovendo.nl

“Wij helpen ondernemers om out-of-the box te denken en voegen nieuwe perspectieven toe.”

“Betrokken en toegankelijk: we zijn er trots op dat veel klanten ons zo beschrijven. Als team zijn we heel open in onze communicatie. Onze medewerkers hebben allemaal hun eigen klanten en daardoor weten zij goed wat er binnen een bedrijf speelt. In de taakverdeling tussen Mark en mij legt hij meer het accent op de acquisitie en richt ik me ook op de interne organisatie. De service aan de klant begint immers bij de service aan collega’s. We hebben een team dat goed op elkaar is ingespeeld en waarin iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. We denken met elkaar mee, zoals we ook onze klanten verder helpen.”

Mark van Dongen

mvandongen@ovendo.nl

“Transparantie en veel persoonlijke aandacht: onze klanten zijn geen nummers.”

“In 2010 zijn Niels en ik Ovendo gestart, omdat we het simpelweg beter wilden doen dan de rest. We baseerden dit bedrijf op twee pijlers: transparantie en persoonlijke aandacht. Nog steeds werken we met modules en vaste prijsafspraken, zodat klanten precies weten waar zij aan toe zijn. Ze weten dat ze ons altijd kunnen bellen, ook ’s avonds en in het weekend. Wij staan klaar om hun vragen te beantwoorden en hun problemen op te lossen. Door de cijfers goed te ‘lezen’, helpen wij onze klanten om meer te renderen en beter te ondernemen. Dat blijft onze passie en dus ook onze toegevoegde waarde.”

Petra Keunen

pkeunen@ovendo.nl

“Ik krijg hier de verantwoordelijkheid voor klanten en de ruimte voor groei.”

“Boekhouden heeft mij altijd gelegen. Na de HEAO ben ik werkzaam geweest als interim administrateur, en daarna heb ik zowel de administratie van een commerciële holding gevoerd als van een ideële stichting. Die diversiteit vind ik leuk en belangrijk, omdat zij ruimte schept voor groei. Bij Ovendo vind ik die afwisseling in mijn eigen klantenkring, waarin ondernemers uit verschillende branches vertegenwoordigd zijn. Ik probeer mij aan te passen aan hoe zij werken en met hen mee te denken over hoe het nog beter kan. De kunst is om de administratie zo goed te lezen dat je de klant echt van dienst kunt zijn.”

Fred Hockx

fhockx@ovendo.nl

“Kennis delen met klanten én collega’s: die combinatie past mij precies.”

“Al zo’n 35 jaar werk ik in de accountancy, en dan met name in het MKB-segment. Ik heb kort gewerkt bij een groot kantoor, maar daar had je drie handtekeningen nodig voor je een fax mocht versturen, en ik ben meer van de korte lijnen. Het leukste werk vind ik het samenstellen van de eindejaarcijfers en belastingaangiften, omdat je dan alle ins en outs van de klant leert kennen. Je bouwt daardoor ook een vertrouwensrelatie met elkaar op. Verder zoek ik graag de verbinding met collega’s. Bij Ovendo begeleid ik jonge mensen die het cijfermatige werk net zo leuk vinden als ik. Op mijn beurt kan ik veel van hen leren over digitale processen, want wat dat betreft ben ik meer van de oude stempel. Die wederkerigheid, die vind ik prettig in deze baan.”

Miriam de Graaf

mdegraaf@ovendo.nl

“Geen dag is hetzelfde en die afwisseling maakt deze baan zo leuk, zeker in dit team.”

“Ik ben jaren thuis gebleven bij de kinderen, maar deze gecombineerde functie van receptioniste en financieel medewerker sprak me direct aan. De kans om hier aan de slag te gaan heb ik met beide handen aangegrepen. Mijn gebrek aan ervaring werd gecompenseerd door het geduld van mijn collega’s, die altijd bereid zijn om zaken toe te lichten of uit te leggen. Daardoor heb ik in korte tijd enorm veel geleerd. Ik ben het aanspreekpunt voor bezoekers, handel het telefoonverkeer af en heb allerlei organisatorische taken. Voor de overige 70% van mijn tijd help ik met de salarisadministratie en boek ik administraties in voor klanten. Die afwisseling vind ik geweldig, en ook dat ik onderdeel ben van een hecht team in een dynamische organisatie.”

Kaikee Cheung

kcheung@ovendo.nl

“Het gaat erom dat je ziet wat er met de cijfers gebeurt, dat je het verhaal erachter herkent.”

“Dit is mijn eerste baan en ik prijs mijzelf gelukkig dat ik meteen in zo’n hecht team ben beland. Iedere dag ga ik met plezier naar mijn werk, omdat ik steeds weer nieuwe dingen tegenkom. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd, maar in de praktijk heb ik weinig aan de theorieën en modellen die je daar leert. Mijn echte passie ligt bij de cijfers, omdat die me vertellen waar de ondernemer mee bezig is. Bij Ovendo zijn we erop gericht om bedrijven meer inzicht te geven en beter te maken. Dat doe ik nu nog vooral aan de uitvoerende kant van de administratie, maar ik hoop steeds meer op te schuiven naar advies en controle.”

Cherely Tan

ctan@ovendo.nl

Ik ben geen grijze boekhouder die zich in z’n kantoor opsluit.”

“Omdat ik vanaf kleins af aan altijd met cijfers bezig was, dacht ik na mijn Vwo-opleiding dat de studie Bedrijfskunde een goed idee zou zijn, maar daar vergiste ik me in. Ik miste de sprong naar de werkelijkheid, de aansluiting op de praktijk. Daarom ben ik meteen gaan werken en al gauw de financiële sector ingerold. Inmiddels ben ik ruim zeven jaar aan het boekhouden en de afgelopen drie jaar stel ik jaarrekeningen samen en verzorg ik fiscale aangiften. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt werd ik bij mijn oude werkgever door verschillende recruiters benaderd, en uit al die aanbiedingen heb ik gekozen voor Ovendo. Waarom? Omdat ik hier veel ruimte krijg om te groeien en omdat de sfeer heel prettig en gemoedelijk is. Ik heb een brede interesse en wil overal veel van weten, ook omdat ik afwisseling zo belangrijk vind. Daarom ben ik zo blij met het intensieve klantcontact, want ik ben gewoon geen grijze boekhouder die zich in z’n kantoor opsluit. Klanten kunnen qua cijfers alles aan mij overlaten, maar ik wil ook weten wat er in hen omgaat. Als je een persoonlijke band opbouwt en een beetje weet wat er in hun leven speelt, kun je ook goed inspelen op hun situatie. Die kans krijg ik hier en daarom heb ik het ontzettend naar mijn zin.”

Boris Zornig

bzornig@ovendo.nl

“Dit is een prima combinatie met mijn studie Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit.”

“Dit is mijn eerste serieuze baan bij een echt bedrijf. Ik studeer Bedrijfskunde in Rotterdam en Ovendo biedt mij de flexibiliteit om gemiddeld zo’n twintig uur per week bij hen te werken. Altijd al was ik goed met cijfers. Wanneer je die op de juiste wijze rangschikt, vallen alle puzzelstukjes in elkaar en zie je ineens welk verhaal erachter zit. Zulke inzichten wil ik ook graag met klanten delen. Ik heb weliswaar nog niet zoveel ervaring, maar mijn collega Fred heeft me echt bij de arm genomen om mij alles uit te leggen. Ik mag meekijken met meer ervaren collega’s en ondersteun hen bij de boekhouding en het opstellen van de jaarrekening. Wat ik leuk vind, is dat mijn zelfstandigheid hier snel groeit en dat ik daardoor ook meer verantwoordelijkheid krijg. Het is nog te vroeg om te zeggen of mijn toekomst bij dit bedrijf ligt – ik wil eerst mijn studie afronden – maar er valt hier nog een heleboel te leren en te ontdekken.”

Esther van Kempen

evankempen@ovendo.nl

“Van nature ben ik een pietje precies die graag de puntjes op de i zet.”

“In een ver verleden werkte ik al eerder als administratief medewerkster, maar met een jong gezin was dat lastig te combineren. Uiteindelijk ben ik bij een benzinepomp aan de slag gegaan, en daar heb ik het jarenlang naar mijn zin gehad. De laatste tijd voelde ik dat er weer ruimte kwam voor een nieuwe uitdaging. Ik dacht dat mijn oude diploma’s niet meer geldig zouden zijn, maar via-via kwam ik toch bij Ovendo terecht. Na een dagje proefdraaien was ik verkocht: het voelde heel vertrouwd om mijn oude werk weer op te pakken. Van nature ben ik een pietje precies die graag de puntje op de i zet. Ik vind het heerlijk als alle facturen geordend en ingevoerd zijn en als alle lijstjes weer kloppen. Natuurlijk is het ook nog wennen. De papieren dossiers van vroeger zijn verdwenen en ineens vind ik mezelf terug achter drie computerschermen. Ik merk nu al dat ik hier ontzettend veel kan leren, daar verheug ik me ook echt op. Dit is een kans die ik niet had willen missen.”

Jolanda van Vliet

jvanvliet@ovendo.nl

“Het is leuk om te zien wat er allemaal speelt binnen ons bedrijf. Ik ben hier echt op mijn plek.”

“Ik doe de eigen administratie van Ovendo. Ik factureer onze klanten en ben ook verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Het contact met klanten maakt dit werk zo afwisselend. Als iemand even krap bij kas zit, probeer ik een regeling te treffen die ons beiden duidelijkheid verschaft. Heldere afspraken zijn nu eenmaal nodig om de relatie goed te houden. Voordat ik hier aan de slag ging, heb ik 24 jaar in het casino gewerkt. In het begin was ik niet gewend om stil te zitten en naar mijn computer te staren, maar inmiddels ben ik hier prima op mijn plek. Ik heb een zelfstandige rol met veel vrijheid en vind het ontzettend leuk om samen aan ons bedrijf te bouwen.”

Christa Hoogeveen

choogeveen@ovendo.nl

“Een administratie die netjes en verzorgd is, en waar alles goed loopt: daar doe ik het voor.”

“In 2011 ben ik via het uitzendbureau in deze baan gerold en ik heb er nooit spijt van gehad. Ik werkte in de gehandicaptenzorg, maar wilde een andere richting uit. Dit past bij mij veel beter. Ik vind het prettig om de administratie goed bij te werken en zo voor onze klanten een vast aanspreekpunt te zijn. Als ze me dan bedanken voor mijn opmerkzaamheid, bijvoorbeeld voor een betaling die niet op tijd binnenkomt, is mijn dag weer goed. Ovendo is een platte organisatie, met korte lijnen en een gezellig team. Er is altijd ruimte om elkaar iets te vragen en daardoor heb ik op de werkvloer al heel veel bijgeleerd. Wat mij betreft blijf ik hier nog jaren werken.”

Dinesh Chaulagain

dchaulagain@ovendo.nl

Mijn grote droom is om door te groeien tot accountant.”

“Vijf jaar geleden ben ik voor de liefde naar Nederland gekomen. In Nepal had ik mijn bachelor wiskunde behaald, maar die diploma’s waren hier niet geldig. In het begin is het best moeilijk geweest, maar ik leerde de taal en voelde me steeds meer thuis. Ik ben toen de opleiding Basiskennis Boekhouding gaan volgen, omdat ik toch met cijfers wilde werken. Het verhaal achter de cijfers: dat kan ik snel herkennen en bovendien vind ik rekenen gewoon heel leuk. Dat ik bij Ovendo nu de kans krijg om dat in de praktijk waar te maken, vind ik fijn. Mijn collega’s zijn behulpzaam, de sfeer is goed en er is voldoende rust om ons werk goed te doen. Perfect voor mij! Omdat het mijn grote droom is om ooit accountant te worden, wil ik hier heel veel leren. Ook van onze klanten, want iedere keer moet je je verdiepen in business waarin zij hun geld verdienen. Daarom ga ik nu starten met de opleiding voor het Praktijkdiploma Boekhouden, zodat ik snel kan groeien in dit vak. Zoveel mogelijk ervaring opdoen en elkaar daarbij helpen: bij Ovendo krijg ik daarvoor de ruimte.”

Dave Verhage

dverhage@ovendo.nl

“Durf vragen te stellen, dat is wat ik hier geleerd heb.”

“Aan de Hogeschool Utrecht volg ik de opleiding Finance & Control. Het is een brede opleiding, zodat ik nog de ruimte heb om het hele vakgebied te verkennen. Vorig jaar heb ik stage gelopen bij Ovendo, en dat beviel zo goed, dat ik sinds juli een contract heb gekregen voor twee dagen per week. Ik verzorg administraties voor klanten en mocht laatst ook bij een bespreking van de jaarrekening zijn. Hoe leuk ik het werk achter de computer ook vind, dat klantcontact maakt dit werk nog interessanter. Soms is het best spannend, want als student weet ik natuurlijk nog niet alles, maar ik heb hier echt geleerd dat je vragen moet durven stellen. Het is een gevarieerd team met leuke collega’s en iedereen is bereid om kennis te delen en over te dragen. Alles wat je vraagt, kun je de volgende keer zelf, denk ik dan maar. Wat er in de toekomst op mijn pad komt, weet ik uiteraard niet, maar het zou best kunnen dat ik hier blijf na de afronding van mijn studie. Het bedrijf is er leuk genoeg voor, met alle ruimte die ik krijg om mezelf te ontwikkelen.”

Linda Paauwe

lpaauwe@ovendo.nl

“Ik werk veel op locatie en daardoor bouw je snel een persoonlijke band op met klanten.”

“Als financieel medewerker bij Ovendo ben je ook relatiebeheerder. Ik bedien zo’n 25 klanten in diverse sectoren, voor wie ik bijvoorbeeld de administratie voer, de Btw-aangiften doe en de jaarrekening opstel. Zo’n twee dagen per week werk ik op locatie en daardoor krijg je echt feeling met het bedrijf. Ik kan me vrij snel aanpassen aan de werksfeer. Doordat ik precies weet wat er speelt, kan ik onze klanten goed helpen en hoeven zij zich daarover in ieder geval niet druk te maken. Die voortdurende omschakeling houdt het werk uitdagend; ik voel me nooit te oud om te leren.”

Densel van Dongen

“Naast de controlepraktijk, ontdek ik nu een andere kant van het vakgebied.”

“Op de middelbare school vond ik management en organisatie (M&O) altijd een leuk vak, dus na mijn eindexamen ben ik een Accountancy opleiding gaan doen in Utrecht. Toen ik mijn propedeuse op zak had, ben ik doorgestroomd naar een universitaire deeltijdopleiding. Ik zocht meer uitdaging in de combinatie van studie en werk. En natuurlijk, dan kun je voor een zakcentje ook vakken gaan vullen of in de horeca aan de slag, maar werkervaring in mijn eigen vakgebied sprak me meer aan. Zeven jaar lang heb ik vier dagen per week bij Grant Thornton Amsterdam in de controlepraktijk gewerkt, maar sinds oktober werk ik deels bij Ovendo, het bedrijf van mijn vader. De rest van de week werk ik interim bij een accountancykantoor in Woerden. Deze combinatie geeft mij de kans om van beide kanten te proeven en mijn opleiding tot RA af te ronden. Bij Ovendo krijg ik te maken met een ander type klant dan in de controlepraktijk. Hier mag je meer meedenken en adviseren over allerlei ondernemersvraagstukken. Je kijkt vooruit, en niet alleen naar het verleden aan de hand van de jaarrekening. Of hier mijn toekomst ligt? Dat is de ontdekking die ik nu aanga. Daarbij leg ik mezelf wel een hoge lat op, want ik wil echt wat komen brengen. Ik voel me goed opgenomen in het team, maar het is zeker geen gespreid bedje.”

Peter Diepeveen

pdiepeveen@ovendo.nl

“Voor de salarisadministratie heb je per definitie contact met mensen. Dat verveelt nooit.”

“Als salarisadministrateur ben je een direct aanspreekpunt voor de directie. Tegenwoordig weten medewerkers heel goed van elkaar wat er speelt, dus je moet de verloning dusdanig bewaken dat er nooit scheve gezichten ontstaan. Vanwege de toegenomen digitalisering besteed ik steeds minder tijd aan de verwerking en steeds meer aan advies. Ik ben ook het aanspreekpunt voor de Belastingdienst, bijvoorbeeld bij beslagleggingen. Vanwege de goede relatie komen we snel tot goede afspraken, ook omdat wij onze klanten op het hart drukken om zich daar strikt aan te houden. Bij Ovendo denk je misschien aan cijfers, maar we zijn vooral van het mensenwerk.”

Alex Dongelmans

adongelmans@ovendo.nl

“Het geeft energie, om de klant van A tot Z te ontzorgen.”

“Nadat ik mijn bachelor Finance & Control had behaald, ging ik meteen op zoek naar een baan. De vacature voor een financieel medewerker bij Ovendo sprak me direct aan en het sollicitatiegesprek bevestigde die positieve eerste indruk. Sinds september 2023 werk ik hier. Ik beheer de administratie voor verschillende klanten en met hen bouw ik steeds meer een band op. In mijn communicatie ben ik duidelijk en direct, zodat klanten snel antwoord krijgen op hun vragen en ook goed weten wat er van hen verwacht wordt. Hun inbreng is onmisbaar om de administratie netjes op orde te krijgen en te houden, dus de openheid in die samenwerking is belangrijk. Meer leren door te doen: dat is de ruimte die ik bij Ovendo krijg. Het Hbo, dat is de theorie, maar dit is de praktijk. Door inhoudelijk te groeien, kan ik steeds meer verantwoordelijkheid op me nemen. Dat collega’s kennis en ervaring met elkaar delen, draagt bij aan die persoonlijke ontwikkeling”

Quint Oliemans

qoliemans@ovendo.nl

“Het klantcontact, dat maakt voor mij het verschil.”

“Al meer dan drie jaar werkte ik als assistent-accountant bij mijn vorige werkgever, toen ik werd uitgenodigd om bij Ovendo te komen praten. Daar stond ik best voor open, want ik vind het belangrijk om mijzelf te blijven vernieuwen. Tijdens het gesprek was ik aangenaam verrast dat medewerkers van Ovendo zoveel contact hebben met hun klanten. In mijn vorige baan verzorgde ik ook de administratie, de jaarrekening en de diverse aangiften, maar die stukken besprak ik nooit zelf met de klant. Dan wordt het op een gegeven moment toch hetzelfde trucje. Hier kan dat wel, en de eerste gesprekken staan nu zelfs al gepland. Ik hoop dat ik daardoor echt kan uitgroeien tot een goede adviseur, want ik vind het leuk om kennis te delen. Vroeger heb ik zelfs even gedacht om docent te worden, maar deze rol past mij toch beter. Mijn gevoel voor cijfers komt van pas, ik krijg ruimte om te groeien en daar worden onze klanten dan ook weer beter van. Ik zeg: vol gas!”

Amy Zuurmond

azuurmond@ovendo.nl

In de praktijk leer ik hier zoveel sneller en effectiever.”

“Na een mbo-opleiding tot assistent accountancy en een propedeuse van de hbo-vervolgopleiding, wilde ik liever gaan werken. Als je studeert krijg je ook vakken die minder aansluiten op de realiteit, ik merk dat ik in de praktijk veel sneller leer. Mijn baan bij Ovendo bestaat voor de helft uit het voeren van financiële administraties en voor de andere helft uit de salarisadministratie. Ik heb daarvoor een aanvullende opleiding mogen volgen en die uitdaging bevalt me goed. Ik vind het leuk om administraties te digitaliseren en om klanten daarin mee te nemen. In de communicatie met hen kan ik nog wel groeien, die kans krijg ik hier ook. Mijn inwerkperiode werd helaas erg gekleurd door de coronacrisis, maar nu er meer contact is met collega’s ben ik echt op mijn plek.”